Partner a cégautó finanszírozásban, partner a flottakezelésben
A Merkantil Csoport flotta üzletága 2011. óta aktív gépjármű finanszírozó partnere hazánk kiemelkedő nagyvállalatainak, a KKV szektornak és az állami társaságoknak.
A teljes körű flottakezeléssel kiegészített operatív lízing konstrukcióban üzemeltetett gépjárműpark használatával Ön és kollégái kizárólag társaságuk főtevékenységére koncentrálhatnak, az autók költséghatékony rendelkezésre bocsátása a mi feladatunk.
Mit nyújt Önnek a Merkantil flottakezelés?
Megoldásaink
Csapatunk a gépjármű finanszírozási termékek teljes kínálatát biztosítja, portfóliónkban megtalálható zártvégű és nyíltvégű pénzügyi lízing, valamint operatív lízing konstrukcióban gépjárművek bérbeadása is, mely tartós bérleti szolgáltatást a Merkantil Bérlet Kft. nyújtja. Szakértői tanácsadással igyekszünk mindig az Ön igényinek leginkább megfelelő megoldást ajánlani.
AjánlatainkFlottakezelés
A tőkelekötést nem igénylő megoldásaink mellett szolgáltatási csomagunk kiterjed a gépjárművek teljes körű üzemeltetésére, a gépjárműpark flottakezelésére is, beleértve ebbe a gépjárművek beszerzésén és rendelkezésre bocsátásán túl többek között azok szervizeltetését, gumimenedzsmentjét, biztosításkezelését, végül a gépjárművek futamidő végi értékesítését is.
SzolgáltatásainkTartós bérlet (operatív lízing) flottakezeléssel
A teljes körű flottakezeléssel kiegészített operatív lízing konstrukcióban üzemeltetett gépjárműpark használatával Ön és kollégái kizárólag társaságuk főtevékenységére koncentrálhatnak, a gépjárművek költséghatékony rendelkezésre bocsátása a szolgáltató feladata.
Megnézem a részleteketMilyen megoldásokat kínálunk?
A hazai gépjármű-finanszírozási és szolgáltatási piac összes termékével rendelkezésére állunk, portfóliónkban megtálalhatók
- zártvégű pénzügyi lízing,
- nyílt végű pénzügyi lízing,
- operatív lízing (tartós bérlet), amelyet a Merkantil Bérlet Kft. szolgáltat),
- teljes körű flottakezelés (amelyet a Merkantil Bérlet Kft. szolgáltat).
Szakértőink az Ön igényeit meghallgatva javasolnak finanszírozási formát és/vagy szolgáltatást vállalkozásának a hatékony gépjárműpark üzemeltetés érdekében.
Bérlés vagy tulajdonszerzés? A tartós bérlet jellemzői és előnyei
- Az operatív lízing (más néven tartós bérlet) jellemzően 2-5 évig terjed.
- Díjai – ha Ön ilyen konstrukciót választ - a bérleti időszak alatt nem változnak.
- A gépjármű a bérbeadó tulajdonában marad, a futamidő végi értékesítés kockázatát is a bérbeadó viseli.
- A gépjármű beszerzésekor a bérbeadó a bruttó vételár ÁFA-ját visszaigényelheti, így a bérleti díj a nettó beszerzési ár figyelembevételével kerül meghatározásra.
- A bérleti díj ÁFA-ja az ÁFA köteles üzleti tevékenység érdekében megtett utak arányában (akár 100%, de 50%-ban, a hatályos jogszabályi környezettől függően) visszaigényelhető.
- Tőkelekötést nem igényel, a gépjárműbeszerzésre szánt pénzt a vállalkozás főtevékenységének fejlesztésére, üzleti lehetőségeinek kiaknázására fordíthatja.
Finanszírozás és/vagy bérbeadás flottakezeléssel
Gépjárműpark finanszírozási és üzemeltetési termékek teljes kínálatát biztosítjuk ügyfeleinek, portfóliónkban megtalálható zártvégű és nyíltvégű pénzügyi lízing, valamint operatív lízing konstrukcióban gépjárművek bérbeadása is, mely tartós bérleti szolgáltatást a Merkantil Bérlet Kft. nyújtja. Szakértői tanácsadással igyekszünk mindig az Ön igényeinek leginkább megfelelő megoldást ajánlani.
A tőkelekötést nem igénylő megoldásaink mellett szolgáltatási csomagunk kiterjed a gépjárművek teljes körű üzemeltetésére, a gépjárműpark flottakezelésére is, beleértve ebbe a gépjárművek beszerzésén és rendelkezésre bocsátásán túl többek között azok szervizeltetését, gumimenedzsmentjét, biztosításkezelését, végül a gépjárművek futamidő végi értékesítését is.
Szolgáltatásaink között megtalálhatók olyan kényelmi megoldások, melyek igénybevételével az Ön munkavállalói, kollégái munkájuk elvégzésére koncentrálhatnak, az autók „ügyeit” mi intézzük.
További előnyökKi lehet az ügyfelünk?
Ügyfelünk lehet minden szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró jogi személy, egyéb szervezet, egyéni vállalkozó, illetve egyéb személy (Ptk.: vállalkozás fogalma; jellemzően társas vállalkozások, mint Kft., Zrt., vagy pl. egyéni ügyvédek).
A bírálathoz az alábbi dokumentumok lesznek szükségesek, de a szerződés részleteinek (db szám, össz. beruházás, kezdő bérleti díj, stb.) ismeretében a lista bővülhet:
- aláírt tartós bérleti ajánlat,
- a gépjárműre vonatkozó kereskedői ajánlat,
- 30 napnál nem régebbi NAV tételes folyószámla kivonat adónem egyenleges oldallal (kivéve, ha a cég szerepel a NAV köztartozásmentes adózók között),
- friss főkönyvi kivonat,
- utolsó, aláírt éves beszámoló, amennyiben nincs feltöltve az e-beszámoló oldalán,
- aláírási címpéldány(ok),
- aláíró(k) személyi igazolvány és lakcímkártya másolata.
A Merkantil flottakezelés előnyei
- A gépjárművek forgalomba-helyezésének, biztosításai megkötésének terhét levesszük a válláról.
- A gépjárműpark üzemeltetését szakértő kollégáink végzik, munkatársaink között megtalálhatók sok éves szakmai tapasztalattal rendelkező korábbi munkafelvevők, biztosítási ügyintézők, akik mindent elkövetnek a költséghatékony és zökkenőmentes kiszolgálás érdekében.
- A javítási számlák átvizsgálásával, időközönként - illetve ha a helyzet megkívánja - személyes jelenléttel ellenőrizzük a szervizek által elkészült munkákat.
- Az ügyviteli szoftverünkben rögzített beavatkozások visszakeresésével kiszűrjünk az indokolatlannak tűnő alkatrészek cseréjét, javítását.
- Az általunk irányított beszerzési- és szervizforgalom volumenéből adódóan a szervizekben, beszállítóknál, gumispartnereknél jelentős kedvezményeket érünk el, mely kedvezmények pozitív hatásai ajánlatainkban és a továbbszámlázott tételekben is megjelennek.
- Csereautó szolgáltatásunkkal és közúti segélyszolgálatunkkal garantáljuk a gépjárműhasználók állandó mobilitását.
- Flottakezelésünk igénybevételével jelentősen csökkennek ügyfeleink adminisztrációs terhei és a számlaforgalom, a teljes gépjárműpark használatáról általában egy bérleti díj számla kerül kiállításra havonta, szemben a saját üzemeltetés mellett autónkét és eseményenként jelentkező számlaforgalommal (szervizek, biztosítók, gumis partnerek, hatóságok, stb.).
Bérlés vagy tulajdonszerzés? Mik a tartós bérlet jellemzői és előnyei?
Az operatív lízing (tartósbérlet) igénybevételével
- részesülhet azon beszerzési kedvezményekből, melyek a bérbeadót, mint több ezer autó tulajdonosát az importőröknél, kereskedőknél illetik,
- a beszerzés és forgalomba helyezés adminisztrációját az Ön kollégái helyett a bérbeadó szakemberei végzik,
- a gépjárművekben álló tőkét a vállalkozás fejlesztésére, árukészlet növelésére és egyéb a főtevékenység szemszögéből hasznos megoldásokra fordíthatja, hiszen a konstrukció tőkelekötést nem igényel,
- a személygépkocsik esetében is ÁFA-t spórolhat meg, hiszen a bérleti díjak ÁFA-ja az üzleti tevékenység érdekében megtett utak arányában, de minimum 50%-ban visszaigényelhető,
- minimalizálhatja kockázatait, hiszen a futamidő végi maradványértéket - ezen keresztül a havi bérleti díjakat - a bérbeadó garantálhatja, ezzel megkímélve vállalkozását az autópiac esetleges negatív változásainak hatásától,
- javul a társaság likviditása, az autók kikerülnek a társaság könyveiből,
- a használat befejeztével a biztosítási szerződések lemondása, az értékesítés és annak adminisztrációja a bérbeadó feladata.
Szakértői tanácsadás
Szakértőink segítenek a társaság megfelelő cégautó szabályzatának kialakításában, figyelembe véve a költséghatékonysági, munkavállaló-elégedettségi és környezettudatossági szempontokat.
Javaslatot teszünk az egyes munkakörökhöz tartozó autók kiválasztására, megvizsgálva a használat célját, a dolgozók gépjármű használati szokásait és a várható éves futásteljesítményeket.
Elemezzük a várható költségeket, összehasonlítjuk, hogy adott munkakörre és felhasználásra személygépjármű vagy kistehergépjármű, továbbá hogy benzines, dízel vagy elektromos hajtású autó beszerzése javasolt.
Javítás, karbantartás, szervizügyintézés
A tőlünk bérelt gépjárművek javítását és karbantartását országos lefedettségű szerviz hálózatunkban végeztetjük, partnereink általában az importőrök hivatalos, szerződött képviseletei (márkaszervizek).
A bérleti díj - az Önök döntése értelmében - tartalmazhatja a gyártók által előírt kötelező szervizeket, vagy azokon felül a forgó-kopó alkatrészek cseréjét is.
Átalánydíjunk lehet garantált (az üzemeltetés kockázatát mi futjuk) vagy elszámolásos, ahol a futamidő végén összehasonlítjuk az ezen szolgáltatási elemre beszedett díjakat a tényleges ráfordításokkal, a különbözettel pedig elszámolunk. Ezzel a megoldással az autók jó gazdájaként részesülhetnek az üzemeltetési költségeken keletkezett megtakarításokból, de elszámolásra kerülnek az esetleges veszteségek is.
Gumimenedzsment
A futamidő és a futásteljesítmény függvényében meghatározzuk a tapasztalataink szerint számolt szükséges téli és nyári abroncsok számát, átalánydíjunk tartalmazza ezek beszerzését, szezonális cseréjét, szakszerű tárolását és felszerelés előtti felelősségteljes műszaki átvizsgálását.
A szerződéskötéskor dönthetnek standard vagy prémium abroncsok igényléséről is.
Alvállalkozó partnereink országos lefedettségű hálózata online bejelentkezési felülettel és szigorú időpontbeosztással garantálja a szezonális cserék zökkenőmentes lebonyolítását
Biztosításkezelés és kárügyintézés
A gépjárművek a használatba vételtől a leadásig gépjármű felelősség biztosítással és teljes körű casco biztosítással rendelkeznek, és természetesen az Önök rendelkezésére bocsátjuk a biztosítások meglétének igazolására szolgáló dokumentumokat is.
Igény esetén GAP biztosítást is kötünk járműveire, mely az autó megsemmisülése (lopás- vagy totálkár) esetén fedezetet nyújt az ügyfél által fizetendő váratlan költségekre (pl. önrész).
Káresemény elszenvedése esetén ügyintézőink készséggel segítenek a kárbejelentés elvégzésében és a javítás megszervezésében.
A karosszéria munkák elvégzésének idejére egyes márkaszerviz partnereink ingyenes csereautót biztosítanak.
Üzemanyagkártya menedzsment
Szerződött üzemanyagforgalmazó partnereinken (MOL, Shell) keresztül olyan készpénzkímélő megoldást nyújtunk, mely az adott olajtársaság töltőállomásain nem csak Magyarországon, de egész Európában használható.
Az üzemanyagkártyák használatával ügyfeleink - flottaméretüktől és a megvásárolt üzemanyag mennyiségtől függően - vásárlási kedvezményben részesülnek.
Az adott rendszámhoz és/vagy a teljes flottához tartozó üzemanyag és egyéb áruk/szolgáltatások vásárlásáról igény esetén részletes kimutatást készítünk.
Igény esetén az egyes autókhoz az üzemanyagkártyákat eltérő felhasználási jogosultságokkal (pl. csak üzemanyag, shop termékek, stb.) és/vagy előre beállítható limitekkel rendelhetjük.